. . . BERGMAN
A NAKED LONELINESS
.
. . . UNA
SOLITUDINE
NUDA .. . .
. . . UNA SOLITUDINE NUDA …
.
BERGMAN
A Year in a Life
…………. During a six-year period in the mid-twentieth century something unsurpassed happens. A lanky and not very well known Swede, about to turn forty years old, enters a period of film production without precedent. Between 1957 and 1963 he directs some of the greatest classics in the history of cinema.
BERGMAN reveals previously untold stories and information about Ingmar Bergman’s life and character, but also discloses his inner life through his own words. Few artists have explained themselves as extensively and intimately as Ingmar Bergman.
From archive interviews, his memoirs and his working journals, we get a unique insight in his working and creative methods, his violent temper, his fears and anxieties, his passions and his doubts. BERGMAN also explores the existential themes of his films that form the core of Bergman’s influential artistic legacy and relate these to his private life.
.
.
.
BERGMAN
Un anno in una vita
…………. Nel corso di un sessennio, a metà del Novecento, accade qualcosa di insuperabile. Uno svedese allampanato e poco conosciuto, sul punto di compiere quarant’anni, entra in un periodo della produzione cinematografica senza precedenti. Tra il 1957 e il 1963 dirige alcuni dei più grandi classici della storia del cinema.
BERGMAN rivela storie e informazioni mai raccontate sulla vita e il carattere di Ingmar Bergman, ma rivela anche la sua vita interiore attraverso le sue stesse parole. Pochi artisti si sono spiegati in modo così ampio e intimo come Ingmar Bergman.
Dalle interviste d’archivio, dalle sue memorie e dai suoi diari di lavoro, otteniamo una visione unica dei suoi metodi lavorativi e creativi, del suo carattere violento, delle sue paure e ansie, delle sue passioni e dei suoi dubbi. BERGMAN esplora anche i temi esistenziali dei suoi film che costituiscono il nucleo dell’influente eredità artistica di Bergman e li collegano alla sua vita privata.
.
Leave a comment